Ավանդական ԶԼՄ-ներն ընդդեմ նոր մեդիայի․ Աստղիկ Ավետիսյան

Հայկական PR ասոցիացիայի նախագահ, ԵՊՀ ժուռնալիստիկայի ֆակուլտետի Տպագիր և հեռարձակվող լրատվամիջոցների ամբիոնի դոցենտ, բանասիրական գիտությունների թեկնածու Աստղիկ Ավետիսյանը Իտալիայի Միլան քաղաքում կազմակերպված «Կրթություն և հաղորդակցություն» միջազգային գիտաժողովի ժամանակ ներկայացրել է ավանդական ԶԼՄ-ների և նոր մեդիայի առանձնահատկություններն ու տարբերությունները, նոր մեդիայի ազդեցությունը հանրային կարծիքի ձևավորման վրա։ Ներկայացնում ենք զեկույցից դրվագներ։
Ավանդական ԶԼՄ-ները (զանգվածային լրատվամիջոցներ) և նոր մեդիան (թվային ու սոցիալական մեդիա) ունեն մի շարք առանցքային տարբերություններ․
1. Տարածում և հասանելիություն
Ավանդական ԶԼՄ՝ ներառում են հեռուստատեսությունը, ռադիոն, տպագիր մամուլը (թերթեր, ամսագրեր)։ Տեղեկատվությունը փոխանցվում է մեկ ուղով՝ աղբյուրից դեպի ընդունող։
Նոր մեդիա՝ ինտերնետային հարթակներ, սոցիալական մեդիա (Facebook, Instagram, Twitter, TikTok), բլոգներ, փոդքասթեր։ Հնարավորություն է տալիս երկկողմանի հաղորդակցման և արագ տարածման։
2. Ինտերակտիվություն
Ավանդական ԶԼՄ՝ սահմանափակ ինտերակտիվություն (օրինակ՝ հեռուստադիտողը կարող է զանգահարել ուղիղ եթերում, բայց չի կարող անմիջապես մեկնաբանել նյութը)։
Նոր մեդիա՝ ակտիվ երկխոսություն, օգտատերերը կարող են մեկնաբանել, տարածել, վերլուծել, փոխազդել, բովանդակության վրա ազդել։
3. Տեղեկատվության վերահսկողություն և ֆիլտրացիա
Ավանդական ԶԼՄ՝ նյութերը նախապես խմբագրվում են, անցնում են գրաքննություն կամ պաշտոնական ստուգում։
Նոր մեդիա՝ տեղեկատվությունը հաճախ անմիջապես հասանելի է, ինչը երբեմն հանգեցնում է ապատեղեկատվության կամ կեղծ նորությունների տարածման։
4. Տարածման արագություն
Ավանդական ԶԼՄ՝ նորությունը տարածվում է որոշակի ժամերի (օրինակ՝ լրատվական թողարկումներն ունեն ֆիքսված ժամանակացույց)։
Նոր մեդիա՝ նորությունը տարածվում է ակնթարթորեն, ցանկացած պահի։
5. Տարածման ծախսեր
Ավանդական ԶԼՄ՝ մեծ ծախսեր (տպագրություն, հեռարձակում, լրագրողական անձնակազմ)։
Նոր մեդիա՝ համեմատաբար ցածր ծախսեր (ամեն ոք կարող է ստեղծել բովանդակություն՝ սմարթֆոնով կամ համակարգչով)։
6. Հասանելիություն և թիրախային լսարան
Ավանդական ԶԼՄ՝ հաճախակի ուղղված են լայն զանգվածներին, պետական կամ մեծ ֆինանսավորմամբ կազմակերպություններին։
Նոր մեդիա՝ թույլ է տալիս թիրախավորել հատուկ լսարաններ՝ հիմնվելով ալգորիթմների և օգտատերերի հետաքրքրությունների վրա։
7. Վստահություն և հեղինակություն
Ավանդական ԶԼՄ՝ հաճախ ընկալվում են որպես ավելի վստահելի աղբյուրներ, քանի որ անցնում են խմբագրական ստուգման գործընթաց։
Նոր մեդիա՝ ավելի բազմազան, բայց հաճախ պակաս վերահսկելի, ինչը կարող է վտանգավոր լինել ապատեղեկատվության առումով։
Ի վերջո, ավանդական ԶԼՄ-ները շարունակում են մնալ հեղինակավոր աղբյուրներ, հատկապես լուրջ վերլուծությունների և հետաքննությունների համար։ Միևնույն ժամանակ, նոր մեդիան ապահովում է տեղեկատվության արագ տարածում, ժողովրդավարացում և երկխոսություն։
Աստղիկ Ավետիսյանի եզրահանգումը հետևյալն է, որ ժամանակակից մեդիա միջավայրը պահանջում է երկու հարթակների համադրություն՝ առավելագույն
արդյունավետության համար։
Comments